Kiropraktor

Få kiropraktisk behandling for dine smerter

Visste du at en kiropraktor kan mye mer enn å behandle ryggen? For selvom de kanskje er mest kjent for å lage leddbehandling som gir den berømte «knekk-lyden» i korsrygg og nakke, så kan de mye mer enn dette.

En kiropraktor gjennomfører nemlig en lang utdanning, som både inkluderer en teoretisk undervisning på høyt nivå innen blant annet fysiologi og anatomi, og samtidig en praktisk del, der undersøkelse og behandling læres ned til minste detalje. Dette gjør at en ferdig kiropraktor er spesialist på smerter i muskler, ledd og nerver, og kan diagnostisere og behandle en lang rekke forskjellige tilstander.

Når anvendes kiropraktisk behandling?

Selvom nakke- og ryggsmerter nok er det mest vanlige problemet blant de pasienter, som besøker en kiropraktor, så ser de også mange andre ting. Kiropraktisk behandling i Trondheim kan blant annet være relevant ved gravide eller nylige mødre, som har smerter rundt bekken eller korsrygg. Samtidig kan det anvendes på barn i alle aldersgrupper, hvis de for eksempel opplever smerter eller nedsatt bevegelse i kroppen.

Andre søker en kiropraktor på grunn av hodepine eller svimmelhet, og dette gjelder både migrene, spenningshodepine, følger etter nakkesleng-assosierte skader eller tilmed ved hjernerystelser.

Smertene kan også komme fra overbelastning i muskler og sener, for eksempel ved tennis- eller golfalbue, musearm, akutte muskelskader, plantarfascitt eller forskjellige typer tendinitter.

Den kiropraktiske behandlingen som tilbys for disse diagnoser vil selvfølgelig være veldig forskjellig. Derfor kan en kvinne på 25 år med smerter i korsryggen behandles veldig annerledes enn en 70-årig mann med svimmelhet. En kiropraktor har mange verktøy og muligheter, og behandlingen vil alltid bli skreddersydd etter din diagnose, din generelle helsetilstand og ikke minst dine personlige ønsker. Dette sikrer ikke kun en effektiv behandling, men gjør også at du som pasient får den behandlingen som er mest optimal for deg, og som du føler deg trygg ved.