seng

Finn nye senger til hjemmet

Er det på tide å finne nye senger til hjemmet? Her skal vi se litt nærmere på hva du skal tenke over, og hvordan du finner de beste sengene til deres behov – det er nemlig det aller viktigste når du skal kjøpe ny seng.

Hva skal jeg tenke på?

Det er noen faktorer man bør ha i bakhodet når man skal kjøpe nye senger. Det første handler om den personen som skal ha sengen. Det er ikke sånn at du bare kan kjøpe samme seng til hele familien, du må tenke på hvilke ulike behov dere har. Barna eller tenåringene skal for eksempel kanskje ikke ha samme fasthet som foreldrene, og dette er noe man regner ut ut ifra vekt, så man enkelt kan finne ut av akkurat hvilken fasthet man skal ha.

Det andre er størrelse. Det finnes som regel tre størrelser på senger – enkeltseng, halvannenseng og dobbeltseng. Hva du velger kommer an på både plass og budsjett, men alle sengetyper kan som regel fås i disse størrelsene. Hvis du skal ha en enkeltseng til gjesterommet eller kanskje barnerommet, kan du se et utvalg på https://www.bedrenaetter.no/enkeltseng.html.

Kjøp seng på nettet

Det er faktisk ikke så dumt å kjøpe seng på nettet, men mange tror at det er noe man må prøve først. Sånn er det ikke. Så lenge du vet hva du veier og litt om sovemønstret ditt, så kan dyktige kundeservicearbeidere hjelpe deg med å finne helt riktig seng og fasthet til dine behov – helt uten at du prøver sengen. Faktisk så kan det være dumt å prøve sengene, fordi du risikerer å kjøpe den fastheten som føles behagelig der og da – og det er ikke sikkert at det er det som gir best støtte og komfort 8 timer om natten, hver natt. Derfor ender mange opp med feil fasthet på denne måten.